Welcome to our online community focused on globally connected teaching and learning. Contribute ideas, resources, and inspiration!

Translate

Latest Activity

Profile Icon via Twitter
Global Schools Network https://t.co/lCUvdN7zTu
Twitter2 hours ago · Reply · Retweet
Profile Icon via Twitter
The Learning Studios Project Library https://t.co/1wGPAOvSbT
Twitter14 hours ago · Reply · Retweet
Profile Icon via Twitter
RT @LongviewGlobal: We are recruiting a new class of Global Teacher Prep Fellows! Application deadline extended to 30th May. Forward to col…
Twitter14 hours ago · Reply · Retweet
Profile Icon via Twitter
Learning a second language can alter sensory perception, study finds https://t.co/6EOpFrQ3Me
Twitteryesterday · Reply · Retweet

Your Name and Title: Juan Quintana, Profesor
School, Library, or Organization Name: UMET de Aguadilla
Co-Presenter Name(s): Aida Machado, Nancy Tomassine y Damaris Reverón
Country from Which You Will Present: AGUADA
Language in Which You Will Present: Español
Target Audience: Primaria y Elemental
Short Session Description (one line): Vale más una imagen que mil palabras
Full Session Description (as long as you would like):

  1. Subtítulo: Investigación documental colaborativa sobre los Faros de Puerto Rico.
  2. Punto de partida: El Imperio Español instaló  una red de luceros  en la Isla de Puerto Rico que trazaban sus costas con rítmico titilar. La mayoría están inactivos y algunos en ruinas. Queremos estampillar esos puntos con “Hot Spots” para las generaciones futuras.
  3. Resumen: Se promueve el Empoderamiento del estudiante de medios, equipo y herramientas. El estudiante se liberará del medio, el equipo y las herramientas de construcción que le ofrezca la escuela en las labores de elaboración colaborativa del conocimiento. Se circunscribe a una Investigación documental colaborativa entre estudiantes de tres escuelas del Oeste de Puerto Rico sobre los Faros de Puerto Rico de la época colonial. Se fomenta la Participación del estudiante despejada, guiada y supervisada por el o la docente. Se utilizará la imagen interactiva del mapa de Puerto Rico como soporte para compartir el producto colaborativo.
  4. FundamentosTecnologías para el empoderamientoEducación de MínimosEducación díscolaAprendizaje subversivo.

Websites / URLs Associated with Your Session (if any):

Views: 51

Reply to This

Replies to This Discussion

Su ponenecia ha sido aceptada. Le estaremos enviando las instruciones como proceder.

Tomas Chaskel

Ok, Tomas. Se lo comunicaré a los colaboradores

This proposal is lacking the proper tags. Please review the call for proposals and edit your proposals with the required tags. Otherwise, your  proposal will not show up in the proper place on our web site. To edit, go to OPTIONS in the upper right hand corner.

Thanks!

Thanks for now adding the correct tags. (I part of the leadership team, helping Lucy)

RSS

© 2018   Created by Lucy Gray.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service