MedTag & Project Outbreak: Why Global Matters! - MedTag et Project épidémique: Importance Mondiale!

Your Name and Title: Kae Novak, Instructional Designer


School, Library, or Organization Name: Front Range Community College

 

Co-Presenter Name(s):

Dr. Farah Bennani and Dr. Anjali Vaidya

 

Country from Which You Will Present: USA

 

Language in Which You Will Present: English and French


Target Audience (such as primary school teachers, high school administrators, students, etc.): Teachers


Short Session Description (one line):

Project Outbreak is a series of augmented reality scenarios where biology students track the global connections and implications of a case that has happened in their geographic location.

Ce projet est constitué d'une série de scénarios de réalité augmentée où les étudiants en biologie suivent les connexions mondiales et les implications d'un cas epidemique qui s'est passé dans leur emplacement géographique.

 

Full Session Description (one paragraph minimum):

Inspired by the CDC’s Epidemic Intelligence Service, instructors have taken what was to be a geolocated augment reality simulation and made it global. MedTag has biology students testing out new pedagogical methods and new technologies to investigate medical incidents in their geographic area that have global connections. The cases assigned have been chosen because of the results found with the MedTag algorithm.  Students are given a scenario where a high MedTag algrothimic value indicates a high probability of misdiagnosis coupled with a high probability of the incident area originating outside the United States. Instructors have developed five scenarios that have allowed them to flip their biology classes and take student outside to investigate a medical incident that may have a global origin or have global implications. These five scenarios besides meeting curriculum common core competencies promote global connectedness and have students using a global viewpoint to solve real-world problems. Technologies used in the scenarios include students’ mobile device, TagWhat geolocation app, Google Hangout On Air and Google maps.

 

Inspirés par le Service de la CDC Epidemic Intelligence, les professeurs ont pris ce qui devait être une simulation augmentée géolocalisées et lui ont donné une perspective mondiale. MedTag comprend des étudiants en biologie qui utilisent de nouvelles méthodes pédagogiques et de nouvelles technologies pour enquêter sur des incidents médicaux qui se sont passés dans leur zone géographique et qui ont des connexions mondiales. Les cas assignés ont été choisis en raison des résultats trouvés par l'algorithme MedTag. Les étudiants reçoivent un scénario dans lequel une valeur algorithmique élevée a été indiquée par l'algorithme MedTag indiquant une forte probabilité d'erreur de diagnostique couplée avec une forte probabilité de la zone de l'incident provenant de l'extérieur des États-Unis.

Les professeurs ont élaboré cinq scénarios qu'ils utilisent dans leur cours de biology comme etant une nouvelle pedagogie d'enseignement, ils emmenent leurs étudiants dans un endroit près du campus que l'algorithme MedTag a designé et leur demandent d'enquêter des incidents médicaux qui peuvent avoir une origine globale ou des implications mondiales.  Ces cinq scénarios en alignment avec les compétences du programme de base commun de biology, permettent de promouvoir la connexion globale et influencer les étudiants de developer une vue globale afin de pouvoir résoudre des problèmes à l'echelle réelle. Les technologies utilisées pour étudier ces scénarios incluent les dispositifs mobiles des étudiants, l'application de géolocalisation TagWhat , Google Hangout et Google.

Views: 133

Reply to This

Replies to This Discussion

Kae, 


Can you fix this tag? It should be 2012Curricular. You don't need the pound sign. Let me know if you get switched to the Introductions category when you edit and save this, and I'll put you back into the Accepted category.


Thanks!!

Lucy

Thanks! So used to putting in the #.

RSS

© 2021   Created by Lucy Gray.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service